Dotek šelmy
- [12.11. 2025]Smazat/ Upravit/ Topovat




Autor: Martina, Mazekeen&Lucifer, Polnix
Materiál: keramika, lepidlo na bázi hybridních polymerů, černá glazura
Rozměry: 14 × 13 cm
Popis díla:
Černý glazovaný květník s nepravidelně slepenou prasklinou nese výrazný charakter spontánní opravy a přirozeného opotřebení. Hrubě provedené slepení, místy s viditelnými stopami lepidla, podtrhuje autenticitu objektu a jeho syrový, neuhlazený výraz. Povrchová úprava v hlubokém černém tónu zvýrazňuje strukturu materiálu a kontrast mezi poškozením šelmou a obnovou lidskou rukou.
Prasklina, která se stala středobodem kompozice, je doplněna otvorem po ztraceném ztřepu, což umocňuje dojem nedokonalosti a zároveň zdůrazňuje proces oprav a znovuzískání tvaru. Tento kus vychází z výrobku renomované polské značky Polnix — firmy, jež se od 90. let specializuje na keramické obaly a květináče s důrazem na glazuru a designový detail. Díky tomu, že původní výrobek nese značku Polnix, získává objekt výrobní identitu a připravenost pro další využití či interpretaci v rámci uměleckého re-cyklu.
Právě nenaprostá dokonalost – prasklina, nepravidelně slepený spoj a otvor po ztraceném střepu – v kontrastu s kvalitní výrobní základnou vytváří napětí mezi průmyslovou výrobou a osobním zásahem.
Dílo působí minimalisticky a zároveň sugestivně — jako artefakt nesoucí příběh o trvání, křehkosti, útoku šelmou a snaze o uchování formy navzdory zániku. Vhodné pro sběratele současného objektového umění i milovníky konceptuálních artefaktů s poetickým přesahem.
Materiál: keramika, lepidlo na bázi hybridních polymerů, černá glazura
Rozměry: 14 × 13 cm
Popis díla:
Černý glazovaný květník s nepravidelně slepenou prasklinou nese výrazný charakter spontánní opravy a přirozeného opotřebení. Hrubě provedené slepení, místy s viditelnými stopami lepidla, podtrhuje autenticitu objektu a jeho syrový, neuhlazený výraz. Povrchová úprava v hlubokém černém tónu zvýrazňuje strukturu materiálu a kontrast mezi poškozením šelmou a obnovou lidskou rukou.
Prasklina, která se stala středobodem kompozice, je doplněna otvorem po ztraceném ztřepu, což umocňuje dojem nedokonalosti a zároveň zdůrazňuje proces oprav a znovuzískání tvaru. Tento kus vychází z výrobku renomované polské značky Polnix — firmy, jež se od 90. let specializuje na keramické obaly a květináče s důrazem na glazuru a designový detail. Díky tomu, že původní výrobek nese značku Polnix, získává objekt výrobní identitu a připravenost pro další využití či interpretaci v rámci uměleckého re-cyklu.
Právě nenaprostá dokonalost – prasklina, nepravidelně slepený spoj a otvor po ztraceném střepu – v kontrastu s kvalitní výrobní základnou vytváří napětí mezi průmyslovou výrobou a osobním zásahem.
Dílo působí minimalisticky a zároveň sugestivně — jako artefakt nesoucí příběh o trvání, křehkosti, útoku šelmou a snaze o uchování formy navzdory zániku. Vhodné pro sběratele současného objektového umění i milovníky konceptuálních artefaktů s poetickým přesahem.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||